• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 30 بهمن 1399
کد مطلب : 124790
+
-

کیوسک/ روزنامه گاردین [انگلیس]/ شیلد علیه کرونا


دولت انگلیس اعلام کرده برای جلوگیری از ابتلای افراد آسیب‌پذیر به نوع جدید ویروس کرونا، از حدود 2میلیون نفر خواهد خواست علاوه بر ماسک، شیلد هم بزنند. اسامی این 2میلیون نفر، از سوی محققان دانشگاه آکسفورد تهیه شده و برای نخستین‌بار، پارامترهایی همچون نژاد، جنسیت، سن و وضعیت مالی نیز در تهیه آن دخیل بوده است. سیاهپوستان و آسیایی‌تبارها بیش از دیگران در برابر ویروس نوع جدید در انگلیس آسیب‌پذیر بوده‌‌اند.

روزنامه تایمز [انگلیس]
دختر حاکم دوبی: من گروگانم!


سازمان ملل متحد اعلام کرده نگرانی‌ها از وضعیت لطیفه بنت محمد، دختر حاکم دوبی را با دولت امارات متحده عربی مطرح خواهد کرد. شاهزاده لطیفه، پدرش را متهم کرده که بعد از فرار ناموفق از دوبی در سال۲۰۱۸، او را گروگان گرفته است. او در پیام‌های مخفی ویدئویی که به‌دست رسانه‌ها رسیده می‌گوید که نگران جانش است. 

روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
عبور بیت‌کوین از مرز 50هزار دلار


ارزش بیت‌کوین برای نخستین‌بار از ۵۰هزار دلار گذشت و به ۵۰هزار و 603دلار رسید. به نوشته وال‌استریت ژورنال، این رشد حاکی از افزایش مقبولیت بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا در میان سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ است. ارزش بیت‌کوین از ابتدای سال‌جاری میلادی، 67درصد افزایش یافته و بیشتر این افزایش نتیجه سرمایه‌گذاری 1.5میلیارد دلاری شرکت تولید‌کننده خودروهای الکتریکی تسلا بوده است. تسلا اعلام کرده بیت‌کوین را به‌عنوان یک شیوه پرداخت قبول خواهد کرد.

روزنامه یو‌اس‌‌ای تودی [آمریکا]
مرگ 15نفر در سرمای آمریکا


یو‌اس‌‌ای تودی آمار قربانیان توفان و سرمای کم‌سابقه اخیر در آمریکا را 15نفر اعلام کرده و نوشته که موج جدید کاهش دما و سرما طی روزهای آینده به این کشور خواهد رسید. سازمان ملی هواشناسی آمریکا گفت که بیش از ۱۵۰میلیون نفر در معرض این توفان زمستانی هستند. در ایالت جنوبی تگزاس، افزایش شدید مصرف برق به خاموشی گسترده منجر شده است. 





 

این خبر را به اشتراک بگذارید